Zasady zapewnienia jakości kształcenia praktycznego realizowanego u pracodawców
Zasady zapewnienia jakości kształcenia praktycznego realizowanego u pracodawców wraz z narzędziem ich weryfikacji powstały w oparciu o badania przeprowadzone w ramach projektu „Kształcenie dualne – dobry start w zawodach branży górniczo-hutniczej” realizowanego przez Główny Instytut Górnictwa, Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. oraz Politechnikę Śląską.
W ramach realizacji projektu ankietowanie stanowiło jeden z etapów procesu badawczego.
Przeprowadzono:
- ankiety dla uczniów realizujących zajęcia praktyczne w Centrum Kształcenia Praktycznego (CKP) w klasie 1 po semestrze II,
- ankiety dla uczniów/stażystów/praktykantów realizujących zajęcia praktyczne u pracodawców w klasie 2 po semestrze I i po semestrze II.
- ankiety dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu
- ankiety dla pracodawcy oraz
oraz
- dokonano arkusz obserwacji zajęć praktycznych dokumentując ich przebieg w arkuszu obserwacji zajęć praktycznych.
W załaczniku dla każdej branży znajdują się niezbędne dokumenty (ankiety, zasady jakośći, raport), które mogą być wykorzystane w szkole.