Strefa podatków z Deloitte - poprawne raportowanie i e-faktury
Cykl bezpłatnych webinarów dla inwestorów KSSE:
„Strefa podatków z Deloitte”
Webinar #1: TPR za 2022 r. do 30 listopada – tajniki poprawnego raportowania / Obowiązkowe e-faktury - ostatni moment by zacząć przygotowania
Doradcy podatkowi z Deloitte podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu cen transferowych oraz regulacji VAT dot. obowiązkowego e-fakturowania (KSeF).
Data/godzina
24.10.2023 r. (wtorek) Godz. 10:00
Czas trwania: 1 godz. 15 min.
Korzyści dla uczestników z udziału w webinarze: uzyskanie aktualnych informacji w zakresie istotnych obowiązków podatkowych dla podatników i praktycznych doświadczeń
OPIS WEBINARU:
W zakresie cen transferowych specjaliści Deloitte poruszą zagadnienie zbliżającego się obowiązku raportowania cen transferowych, w tym w szczególności formularza TPR-C. Termin na złożenie informacji o cenach transferowych TPR-C (wraz z oświadczeniem w zakresie cen transferowych) za rok 2022 dla podmiotów mających rok podatkowy zbieżny z rokiem kalendarzowym przypada na koniec listopada 2023 r. Z uczestnikami webinaru porozmawiamy m.in. o:
- zmianach w formularzu za 2022 r. w porównaniu do 2021 r. oraz
- technicznych aspektach składania formularza TPR-C za rok 2022.
W zakresie e-fakturowania specjaliści Deloitte poruszą zagadnienie zbliżającego się obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Ta rewolucyjna zmiana wejdzie w życie 1 lipca 2024 r., jednak stopień złożoności procesu wdrożeniowego powoduje, że wiele firm rozpoczyna go już teraz. Z uczestnikami webinaru porozmawiamy m.in. o tym:
- Jak aktualnie wyglądają przepisy dot. KSeF?
- Z jakimi trudnościami i wyzwaniami mierzą się firmy w procesie wdrożeniowym?
- Jakie kroki związane z KSeF powinny podjąć wszystkie organizacje do końca roku?
ADRESACI:
- Inwestorzy działający w ramach KSSE – głównie CFO/CAO/managerowie finansowi i podatkowi
AGENDA:
- Przedstawienie cyklu i kolejnych tematów
- TPR za 2022 r. – tajniki poprawnego raportowania
- Obowiązkowe e-faktury - ostatni moment by zacząć przygotowania
Prowadzący:
Anna Lucyga-Bierbaumer Partner Associate |
Anna zajmuje się doradztwem podatkowym ponad 17 lat. Ukończyła Finanse i Inwestycje na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. W 2008 zdobyła tytuł doradcy podatkowego w Wielkiej Brytanii, a od 2016 r. jest również licencjonowanym doradcą podatkowym w Polsce. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych oraz związanych z prowadzeniem działalności na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych i na podstawie Decyzji o wsparciu. Ma bogate doświadczenie w zakresie identyfikacji obszarów ryzyk podatkowych w ramach przeglądów podatkowych, w szczególności dla spółek z branży motoryzacyjnej, baterii, AGD. Prowadzi projekty dotyczące procesu uzyskania lub zmiany decyzji o wsparciu (zezwoleń strefowych), tworzenia metodologii rozliczeń podatku dochodowego dla takich podmiotów czy też weryfikacji limitu dostępnej pomocy publicznej. Reprezentuje klientów w postepowaniach podatkowych i przed sądami administracynymi. Prowadziła szereg szkoleń o tematyce podatkowej. Jest również autorką publikacji z zakresu prawa podatkowego w prasie ogólnopolskiej. |
|
Agnieszka Jarnot Partner Associate |
Licencjonowany doradca podatkowy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie z zakresu cen transferowych. W szczególności, projekty, w których uczestniczyła obejmowały zagadnienia: analizy cen transferowych oparte na badaniach transakcji porównywalnych, opracowywanie dokumentacji cen transferowych dla klientów z takich branż jak m.in. automotive, energetyczna, bankowa, FMCG, analizy i ocenę dokumentacji dotyczącej transakcji zawieranych z podmiotami powiązanymi pod kątem jej zgodności z wymaganiami prawa podatkowego, przygotowanie polityki cen transferowych, a także opracowywanie modeli rozliczeń pomiędzy podmiotami powiązanymi, itp. Jako prowadząca oraz uczestnik brała udział w wielu szkoleniach o tematyce podatkowej. Agnieszka jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
|
|
Jakub Kaczor Manager |
Licencjonowany doradca podatkowy i menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte w biurze w Katowicach. Posiada kilkuletnie doświadczenie w doradztwie z zakresu cen transferowych. Jakub specjalizuje się w projektach compliance z zakresu cen transferowych oraz doradztwie bieżącym. W swojej pracy zdobywał doświadczenie w projektach obejmujących opracowywanie lokalnych i grupowych dokumentacji cen transferowych, przeglądy podatkowe z obszarów TP i weryfikację poprawności funkcjonujących modeli rozliczeń, a także wsparcie podatników podczas kontroli podatkowych z zakresu cen transferowych. Jakub wspierał również podatników będąc aktywnie zaangażowanym w procesy APA oraz przygotowywanie wniosków MAP.
|
|
Marcin Mastalski Partner Associate |
Licencjonowany doradca podatkowy, od 2010 roku, zajmuje się doradztwem podatkowym jako pracownik Deloitte. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Podczas swojej pracy brał udział m.in. w audytach i przeglądach mających na celu identyfikację obszarów ryzyka podatkowego, w tym w projektach typu due diligence. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług. Przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń dotyczących problematyki podatku VAT. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji o tematyce podatkowej. Marcin jest autorem publikacji z zakresu prawa podatkowego zarówno w prasie codziennej jak i pismach poświęconych wyłącznie kwestiom podatkowym.
|
|
Mateusz Puchała Manager |
Mateusz jest menedżerem w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte w biurze w Katowicach oraz doradcą podatkowym. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim oraz studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Od kilku lat współpracuje z Zespołem Podatków Pośrednich Deloitte. Autor szeregu publikacji zarówno w prasie codziennej, jak i fachowej. Specjalizuje się w głównie w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, zarówno w sektorze podmiotów prywatnych, jak i publicznych. Do jego obowiązków należy m.in. zapewnianie klientom bieżących konsultacji podatkowych, opracowywanie analiz prawnych dotyczących VAT, prowadzenie szkoleń, przygotowywanie dokumentów związanych z rozliczeniami VAT (deklaracje, ewidencje), kontaktowanie się z polskimi organami podatkowymi, uczestniczenie w postępowaniach podatkowych. Aktualnie w codziennej pracy koncentruje się na wspieraniu klientów w procesie przygotowań do KSeF.
|