Centrum prasowe

Podatkowy speed update dla KSSE – najbardziej aktualne, gorące tematy w obszarze podatków i opłat

Podatkowy speed update dla KSSE_640x960

rejestracja 24_06_2024

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w śniadaniu podatkowym, które poprowadzą eksperci CRIDO -  jednej z największych firm doradczych w Polsce. Wydarzenie to stworzy unikalną okazję, by zyskać praktyczne wskazówki, które pomogą przygotować Państwa firmy na nadchodzące wyzwania w sferze podatkowej i regulacyjnej, a także w obszarze rozwoju organizacji i optymalizacji procesów.

 

TEMAT WYDARZENIA: Podatkowy speed update dla KSSE – najbardziej aktualne, gorące tematy w obszarze podatków i opłat  

CZAS TRWANIA: 3h           

TERMIN (DATA I GODZINA): 3 grudnia 2024, godz. 9.30-12.30

MIEJSCE: Hotel Diament Arsenal Palace mieszczący się przy ul. Paderewskiego 35 w Katowicach.

 

Korzyści dla uczestników z udziału w wydarzeniu:

  • Aktualna wiedza o zmianach w prawie – eksperci omówią najnowsze regulacje oraz ich wpływ na działalność biznesu, by pomóc odpowiednio przygotować się na 2025 rok.
  • Indywidualne konsultacje – po prelekcjach przewidzieliśmy czas na indywidualne rozmowy przy stolikach tematycznych, umożliwiając Państwu zgłębienie interesujących kwestii.
  • Możliwość nawiązania kontaktów – śniadanie podatkowe będzie również przestrzenią do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz budowania sieci kontaktów biznesowych.

 

AGENDA:

9.30 – 10.00 Rejestracja uczestników / powitanie

10.00 – 11.40

  1. Co z opodatkowaniem nieruchomości od 2025 r.? Jak przygotować się na duże zmiany w podatku od nieruchomości  - Magdalena Kuźniarska, Manager, CRIDO

  2. JPK CIT – co wdrożenie nowego obowiązku oznacza dla SSE? – Michał Szwed, Partner, CRIDO

  3. Co dalej z KSeF?  - Michał Szwed, Partner, CRIDO

  4. Regulacje środowiskowe a handel zagraniczny – CBAM i EUDR – Marta Kolbusz-Nowak, Senior Manager, CRID
  5. Bezpieczny łańcuch dostaw - co ostatnio zaciekawia fiskusa podczas analizy zastosowania stawki 0% VAT – Aleksandra Plichta, Senior Manager, CRIDO

  6. Fundacja rodzinna jako efektywny mechanizm sukcesji i nowy uczestnik obrotu gospodarczego – Katarzyna Żółcińska, Counsel, CRIDO; Karolina Gotfryd, Manager, CRIDO

  7. Jawność i równość wynagrodzeń - jak przygotować się do wdrożenia dyrektywy UE? – Michał Grzybowski, Partner, CRIDO

  8. Współpraca na podstawie umów B2B w 2024 – jak uzyskać efektywność kosztową i jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo podatkowe? – Michał Grzybowski, Partner, CRIDO

  9. Jak się przetrwać kontrole podatkową, w obliczu agresywnego podejścia organów? Nieoczywiste możliwości odzyskania nadpłat podatku – Alicja Sarna, , Dyrektor ds. kluczowych sporów podatkowych, CRIDO

11.40 – 12.00

  1. Sesja Q&A (20 min) 
  2. Rozmowy indywidualne przy stolikach tematycznych (1h) 

PROWADZĄCY: 

 

Magdalena Kuźniarska – Manager w CRIDO

Magda jest doradcą podatkowym i  radcą prawnym. Specjalizuje się w postępowaniach podatkowych i sądowych. Doradza klientom w kontrolach podatkowych, skarbowych, postępowaniach podatkowych, jak również reprezentuje ich na rozprawach przed sądami administracyjnymi. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w jednej z renomowanych kancelarii prawnych w Warszawie oraz w dziale podatkowym jednej ze spółek akcyjnych notowanych na GPW. Uczestniczyła w postępowaniach spornych dla klientów z wielu sektorów gospodarki, m.in. nieruchomości, energetycznego, IT, usług finansowych i branży motoryzacyjnej.

W CRIDO specjalizuje się w sporach z zakresu podatku od nieruchomości oraz VAT.

 

Michał Szwed – Partner w CRIDO

Michał jest partnerem w dziale Business & Digital Services w CRIDO. Odpowiada za pracę zespołu łączącego ekspertów z zakresu doradztwa biznesowego i nowych technologii. Ponadto, Michał nadzoruje pracę zespołu deweloperskiego CRIDO, oferującego rozwiązania informatyczne dla obszaru podatkowego. W ramach oferowanego klientom wsparcia, Michał doradza klientom przy identyfikacji nieefektywności i optymalizacji procesów biznesowych, jak również w obszarze kontrolingu i informacji zarządczej. Jego doświadczenie obejmuje projekty dla polskich i międzynarodowych klientów w zakresie strukturyzowania i implementacji modeli biznesowych. Doradza także w obszarze automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych przy wykorzystaniu rozwiązań technologicznych, w tym autorskich aplikacji CRIDO, jak również technologii zewnętrznych. Ponadto, jest także współautorem aplikacji wspierających procesy podatkowe, m.in. procesy w obszarze cen transferowych, akcyzy. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Rachunkowość.​​

 

Marta Kolbusz-Nowak, Senior Manager w CRIDO

Marta Jest doradcą podatkowym wyspecjalizowanym w tematach z zakresu cła, akcyzy, regulacji środowiskowych i VAT w obrocie międzynarodowym. Zdobywała swoje doświadczenie od 2011 roku w jednaj z firm tzw. wielkiej czwórki, w 2024 roku dołączyła do CRIDO.​

Marta doradza polskim i zagranicznym firmom w obszarach nowych regulacji związanych z obrotem międzynarodowym jak CBAM i przeciwdziałanie wylesianiu (EUDR), w obszarze podatku akcyzowego i opłat produktowych (w tym od plastiku) oraz w tematach celnych. Marta prowadzi kompleksowe projekty, od zapoznania klientów z nowymi regulacjami lub przeglądu realizowanych obowiązków poprzez wdrożenie / usprawnienie procesów i procedur, uzyskiwanie licencji i pozwoleń, wdrażania zwolnień i preferencji, aż po wsparcie w raportowaniu lub przejęcie części procesu.

 

Aleksandra Plichta, Senior Manager w CRIDO

Indirect Tax Rising Star według International Tax Review Awards 2023. Aleksandra jest doradcą podatkowym, absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i Rachunkowość – Strategie podatkowe). ​

Specjalizuje się w doradztwie na rzecz polskich i zagranicznych podatników. Projektuje strategie i działania zapewniające bezpieczeństwo Klientów i ich przedstawicieli, w tym poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych dla Klientów działających na rynku międzynarodowym oraz budowę centrów usług wspólnych opartych na jakościowym podejściu do obszaru podatkowego. ​

Przygotowywała Klientów do aplikacji do pilotażowej wersji Programu Współdziałania, na bieżąco wspiera Klientów w działaniach związanych z uczestnictwem w Programie. Wspiera Klientów w strukturyzacji bezpiecznej funkcji podatkowej i opracowaniu Strategii Podatkowej. ​

Współpracuje z Klientami podczas wdrażania dedykowanych rozwiązań podatkowych (KSeF, JPK), jak i systemów finansowo-księgowych, analizuje poprawność funkcjonowania systemów rozliczania VAT i fakturowania. ​

Jest autorką artykułów, opracowań, monografii podatkowych. Jako prelegent, prowadzi szkolenia w zakresie VAT (polskiego i międzynarodowego). ​

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w doradztwie podatkowym, poprzedzone pracą w Zespole Księgowym producenta wyrobów tytoniowych oraz w share service center międzynarodowej grupy producenta wyrobów RTV / AGD, oraz PwC.

 

Katarzyna Żółcińska, Counsel w CRIDO

Katarzyna jest adwokatką i specjalizuje się w prawie spółek oraz w szeroko pojętych sprawach gospodarczych, z uwzględnieniem  problematyki funduszy inwestycyjnych. ​​

W swojej pracy zawodowej Katarzyna koncentruje się na zagadnieniach dotyczących wdrażania, bieżącego funkcjonowania i likwidowania złożonych, międzynarodowych struktur gospodarczych, w tym opartych na funduszach oraz spółkach prawa zagranicznego. Doradzając klientom, zwraca szczególną uwagę na praktyczne konsekwencje transakcji i biznesowe tło procesów prawnych. Katarzyna zajmuje się również aspektami prawnymi pomocy publicznej i zwrotu udzielonego wsparcia. ​​

Bogate doświadczenie zawodowe zdobywała doradzając polskim i zagranicznym klientom, w szczególności z sektora nieruchomościowego i finansowego. Dzięki swojej wiedzy i zaangażowaniu w projekty Katarzyna od kilku lat regularnie otrzymuje indywidualne rekomendacje w rankingu The Legal 500 EMEA w kategoriach Private Client, Investment Funds, oraz Commercial, Corporate and M&A. ​​

Katarzyna jest autorką publikacji kierowanych do przedsiębiorców, aktywnie uczestniczy również w pracach legislacyjnych dotyczących różnych projektów z zakresu prawa gospodarczego. Z Crido związana jest niemal od początku swojej kariery zawodowej – prawie dekadę. ​

 

Karolina Gotfryd, Manager w CRIDO

Karolina jest radczynią prawną. Specjalizuje się w postępowaniach podatkowych i sądowych – w szczególności doradza klientom prywatnym oraz firmom rodzinnym w postępowaniach podatkowych, kontrolach podatkowych i celno-skarbowych, a także w ramach postępowań przed sądami administracyjnymi. Karolina posiada również doświadczenie w doradztwie podatkowym na rzecz polskich i zagranicznych przedsiębiorców prywatnych i osób fizycznych w zakresie CIT i PIT, w tym w prowadzeniu procesów strukturyzacji biznesu oraz planowaniem sukcesji z wykorzystaniem polskich, jak i zagranicznych instrumentów prawnych. Przed dołączeniem do Crido pracowała w jednej z wiodących polskich kancelarii prawnych. Karolina od kilku lat regularnie otrzymuje indywidualne rekomendacje w rankingu The Legal 500 EMEA w kategorii Private Client.

 

Michał Grzybowski, Partner w CRIDO

Lider zespołów doradztwa w kwestiach pracowniczych w obszarze podatkowym i prawnym. ​

Michał ma wieloletnie doświadczenie w kierowaniu zespołami doradczymi w firmach z tzw. Wielkiej Czwórki. Zajmował się tworzeniem efektywnych struktur wynagrodzeń kadry kierowniczej w kraju i za granicą. Doradzał również polskim spółkom giełdowym i organizacjom międzynarodowym we wprowadzaniu programów akcji i opcji menedżerskich oraz w opracowaniu strategii i funkcjonowaniu programów mobilności międzynarodowej pracowników. Przez wiele lat zarządzał projektami związanymi z prawem pracy oraz restrukturyzacją HR. Skupiał się na optymalizacji procesów HR, strategiach utrzymania pracowników, opracowywaniu i modyfikowaniu systemów wynagrodzeń kadry zarządzającej i pracowników oraz tworzeniu długoterminowych planów motywacyjnych.  Michał jest licencjonowanym doradcą podatkowym od 2003 roku, a jego wiedza i umiejętności były wielokrotnie nagradzane, m.in. w rankingu „Gazety Prawnej” oraz „Rzeczpospolitej”, gdzie znalazł się wśród najlepszych doradców podatkowych w Polsce.

 

Alicja Sarna, Dyrektor ds. kluczowych sporów podatkowych w CRIDO

Alicja ma ponad 25 lat doświadczenia zawodowego w firmach konsultingowych, doradczych i kancelariach prawnych. Jako licencjonowany doradca podatkowy specjalizowała się w sporach sądowych, odpowiedzialności karnej skarbowej oraz ogólnych zagadnieniach podatkowych (Kodeks Podatkowy).​Przez 15 lat pracowała w kancelarii prawnej MDDP, w której awansowała i dotarła do stanowiska Partnera.​Przez ostatnie 2 lata w kancelarii prawnej SSW Pragmatic Solutions jako Partner prowadziła mały zespół (1-2 osoby) jednocześnie aktywnie udzielała się w organizacjach branżowych, prowadząc wykłady, webinaria, szkolenia.​Jest członkiem Rady ds. Unikania Opodatkowania jako przedstawicielka KRDP.​Została wybrana najlepszym w Polsce doradcą w zakresie sporów podatkowych w rankingu „Rzeczpospolitej” w 2020 r., a w 2022 r. uzyskała rekomendację w tej samej kategorii.​Alicja jest absolwentką WPIA Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wykłada prawo podatkowe na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu i na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

 

  rejestracja 24_06_2024

 

 

 

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij